Smycken..

Här kommer de lite bilder på smycken som jag själv har tillverkat och designat!

En fyrkantig ring med en åttakant slipad "citrin"
Som jag gjorde till Designtävlingen vi hade på skolan
Dock en 1,2 el 3 plats.  Bilden längst till vänster kommer i från klassens gemensamma utställning tretton. mer info nedan..



Detta är en Stel armring i Silver som jag också ställde ut på en utställning (tretton hette utställningen) mer info om den senare


Denna döskalle är min Brosch som jag kämpade med i 14 timmar. Jag gillar designen och många andra har också berömmt den. (finns numera också som halsband i mindre format) 


Detta är en armring som jag gjorde på gymnasiet. Den är ciselörhamrad och en utsågad stjärna i mitten som aviker lite.


Detta är mitt projektarbete i gymnasiet. Det är ett hårspänne man fäster op sidan av sin uppsatta frisyr i blommorna sitter de 1 stjärninfattad cz sten. (1 i varje blomma)


Detta är ett halssmycke som jag verkligen tycker om. Skulle jag ha chansen så skulle jag göra den igen.
Min kompis fick den när hon fick sin första och mycket efterlängtade son.
Dock en mycket dålig bild. (graverat med maskin namn på son, mamma och pappa och datumet då sonen föddes.)

Det var faktiskt en mycket uppskattad present.

Detta är ett gjutet halsband. ena sidan är urgröpt och andra slät. Gjuten i massiv silver.


Detta är ett par utav de länkar jag gjort.
1.en vanlig länk med runda ihop lödda öglor.
2. en kungakedja kopplad och gjord från grunden.
3. en länk med ovala och små ruda öglor.
4. en bismarklänk som jag har gjort ifrån grunden


Här nedan kommer ett par halssmycken som jag har gjort.


En vändbar stjärna

Också ett par smycken med stenar.
Dock ej den sista som är en blästrad kula. (ihålig)




Jag har utbildat mig inom guldsmide i 5år nu och detta är ett litet urval av mina smycken.
Jag har dock bara en mobilkamera med jag lovar att det kommer att komma mer och bättre bilder på mina smycken.

Och lite mer om våran utställning (Tretton)
Vi alla i klassen på lärcenter gjorde en slut utställning som projektarbete tillsammans det blev en mycket lyckad och attraktiv utställning och många besökte den.
Det räknades att det hade varit minst 300 gäster där.
Vi var tretton stycken i klassen som alla hade olika stilar.
Det kom besökare i från Göteborg samt Stockholm till lilla Falköping
för att kolla på våran utställning. Mycket uppskattat av folk i branchen och
många ville köpa smyckena som ställdes ut. Endel sålde sina andra inte.
Det serverades jordgubbar och äppelcider samt mycket fin och lyxig choklad.
Vad vore en utställning/venisage utan jordgubbar.
Vi fick bra respons av komunen samt många företag runt om Falköping sponsrade oss.
Alla var glada och nöjda och vi fick högsta betyg på projekarbetet.

Sådär nu fick ni se en annan sida av jessica. hon kanske inte bara är KÄR och GALEN just nu hon saknar även guldsmidet lite grann fast mest av allt önskar hon att hon just i stunden kunde omfammna sin Kära pojkvän.

aja.. dags att vara lite nyttig... bädda rent i sängen och diska...

Hoppas ni njöt av mina bilder... p.s kommentera gärna..

/ENJOY/

Kommentarer
Postat av: lina

åh det kliar i mina fingrar när jag ser dina bilder.. vill ju oxå pilla lite mer med silver...

2008-09-09 @ 20:26:07
URL: http://linahelena.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag kanske har fel men efter fem år borde man kanske kunna mer än det??? bara en nyfiken fråga...

2008-09-10 @ 14:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0