Dandax..! :)

Lördagen va äntligen här.

Vaknade klev upp och drack kaffe samtidigt som jag sminkade mig och gjorde mig klar för dagens äventyr. De skulle bli en lång dag med massor att göra och massor med skoj...

När jag va sminkad och klar och min älskling redo så for vi och hämtade upp Rädis och vidare till Åsberg där vi stälde bilen tog en cider och började gå mot tåget som avgick 14.50 från stationen. Hällde i mig de sista av cidern och klav på tåget. Satte oss i bistro vagnen och inköpte en varsin öl.
Nu va vi på väg. Väl framme i gbg behövdes de gå på toan. haha.
Ringde gänget och mötte upp dom på dubliner där det va massor med folk som kollade rugby och fotboll. hehe.
Då va vi nästan alla. (Jag, Älskling, Rädis, Åsberg, Johanna, Joni och deras vän ja tror han hette kalle.)
Sen kom Åsbergs syster, Oskar, Nån, nån, och nån.. Minns inte namnen. Då va alla på plats. Trångt mysigt och massor med öldracks.
Jag älskling och Rädis gick för att käka mat på ett ställe någonstans vi inte visste var riktigt vi promenerade längs avenyn och kollade in massor med resturanger tillslut valde vi ett ställe som hette Lipps
Vi beställde in mat och njöt utav den sen gick vi tillbaka till gänget på dubliner som fortfarande satt trångt. hehe
Efter ett tag fick vi chansen att bygga om lite. eller vi tog chansen när den kom. Så då blev det helt plötsligt mycket rymligare.
Klockan tickade på och de va snart dags att bege sig mot skaninavium.
Vi gick och gick.. MOT STJÄRNAN! =)
Där va det som en uppenbarelse ett blått ljus stället som vi skulle vara på hela kvällen stället med värme. HEHE
Vi gick in hängde av oss och kollade in scenen tappade bort halva gänget med hade skoj endå.
Glennarts stod på scenen.

Vi som sett dom i tv för en vecka sedan (och som hade fortfarande inte bytt tröjor.)
Drack öl och Vin kan vara de vidrigaste vinet jag drukit i hela mitt liv men de hörde kanske till. hehe
Rök paus och borttappad Rädis. hittade honom inte förns på vägen hem. men de är en annan historia.
Träffade på Johanna inhanlade kaffe och popcorn och korv på Mc snack. haha.
Sen började de lida mot kvällens höjdpunkt.
Min älskling glittrade i ögonen när vi gick mot scenen och plaserade oss så långt fram vi kunde.
Introt spelades och där kom BARBADOS MED MAGNUS CARLSSON

Skrik, visslingar och musik.
Publiken va som galna.
Dom spelade låtar som dom hade gjort tillsammans för länge sedan. Publiken fick hjälpa till med texter och så för att magnus inte sjungit dom på så många år. Tror att han nämnde det va sex år sedan han sjöng med Barbados sist.
De va mycket skoj att se dom faktiskt.
Jag hade inte trott ja kunde så många låtar med dom som jag gjorde jag vart som chockad. Helt otroligt.
Jessica stod vid scenen med Daniel som var helt i extas. han va så glad min lilla gris
Det va så skönt att se honom glittra så som han gjorde.
Låtarna gick vi sjöng med och fotade som galningar.
Efter dom hade kört sista låten gick vi ut och rökte insåg att vi hade så ont i fötterna att vi kunde dött.
Ställde oss och såg på kön till Skivsigneríngen my god va folk. Herregud kön tog aldrig slut.
Vi ställde oss ganska långt fram och trängde oss före min darling va nära på att ge upp men jag tjatade gärnet att vi skulle stå kvar de kunde ju vart sista chansen man såg magnus lixom.
(Magnus är min älsklings stora idol)

Han fick signerad skiva och en bild ala magnus.
Så söta.
ÄNTLIGEN fick vi sätta oss och vila fötterna kan vara det bästa på hela kvällen. Satte oss på läktaren och såg ner över alla som dansade och hade skoj till Arvingarna och Fernandos.
De va ganska tomt på folk eftersom att nästan alla köade för att få skivor signerade av Magnus/Barbados.
Sen led det mot kvällen slut så specialnummret med alla banden skulle genomföras.
Glennarts,Arvingarna,Fernandos stod på scenen och körde som aldrig förr.
De va Gitarrer och tamburiner och dragspel och jadu alla instrument man kan tänka sig
Egentligen skulle barbados vart med men dom hade fullt upp med att signera så dom han inte det .
Vi tog på oss jackorna och ringde chafören som va strax där.
Ett litet mysterium hade vi dock kvar.
HITTA RÄDIS
de är inte så lätt som man kan tro. Han är inte alltid så lätt att finna. Daniel i telefonen med rädis fick vägbeskrivning m.m
Vi for hemåt. Plockade upp rädis på stället han blivit förd av polisen.
hahahahaha...
Rädis i ett nötskal att börja gå hemåt. Blev upp plockad på motorvägen av polisen dom tyckte inte de var lämpligt att promenera där han blev avsläppt på en statoil mack strax utanför gbg och upphämtad ett par timmar senare av oss.
Han va frusen och iskall
han skulle bara ut och röka men gått ut på fel ställe och kom inte in igen. utan jacka och inga pengar på telefonen va gör man då?
Fråga rädis. hehe

ÄNTLIGEN HEMMA ÖM I FÖTTERNA kröp jag och min allra underbaraste ner under täcket och värmde oss.
MYS OCH GOS!
Älskar dig DANIEL ENGDAHL!!

Summering av lördagen:
Tågresa, Dubliner, Lipps, Skandinavium =MVG
Borttappad rädis = inte ovanligt men otroligt skojjigt
Glad Älskling = Bästa med allt
Dagen va helt klart underbar!!!

Tack älskling för denna dag jag kommer alltid att minnas den.

/ENJOY/

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jessica, Det har aldrig slagit dig att

din lilla "gris" kanske är homosexuell

sådär på sidan om? Med tanke på att en

helt vanlig svensk man/karl/pojke gillar

inte BARBADOS Magnus.

2009-01-02 @ 16:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0